• Zakończenie roku szkolnego 2021/2022

• ​​​24 czerwca nadszedł długo oczekiwany przez wszystkich dzień. Był on szczególny dla ośmioklasistów, którzy po raz ostatni zaszczycili szkołę swoją obecnością.​​​​​​​

Uroczystość rozpoczęła się mszą świętą odprawioną przez ks. Proboszcza Grzegorza Stępnia. Po nabożeństwie zgromadzeni udali się do szkoły i zajęli przygotowane dla nich miejsca w hali sportowej.

Część artystyczną rozpoczęli uczniowie klasy VII. Po krótkim pożegnaniu i złożeniu życzeń siódmoklasiści wręczyli skromne upominki starszym kolegom i koleżankom.

Pożegnani i obdarowani absolwenci podziękowali dyrektorowi, nauczycielom, pracownikom obsługi, rodzicom oraz kolegom i koleżankom za wspólne lata spędzone w szkole.

Następnie dyrektor szkoły p. Grzegorz Kołodziej wręczył nagrody tym uczniom, którzy dzięki swojej ciężkiej pracy oraz nienagannej postawie w ciągu całego roku szkolnego osiągnęli bardzo dobre wyniki w nauce, otrzymali wzorowe sprawowanie, pracowali w SU, godnie reprezentowali szkołę. Nagrodzeni zostali również uczniowie za stuprocentową frekwencją oraz najlepsi czytelnicy szkoły.

• XIX Konkurs Plastyczny - „Leśne zakamarki”

• W piątek (10 czerwca), w Szkółce leśnej w Świerczowie nastąpiło uroczyste rozstrzygnięcie i wręczenie nagród laureatom dziewiętnastego konkursu plastycznego, którego tegoroczną tematyką były „Leśne zakamarki”.

Organizatorami konkursu było jak co roku Nadleśnictwo Kolbuszowa oraz Starostwo Powiatowe w Kolbuszowej, którzy współpracują już od dziewiętnastu lat, aby zwiększać świadomość ekologiczną, a także popularyzować wiedzę na temat zrównoważonej gospodarki leśnej oraz wykorzystania drewna, jako surowca o wielu zastosowaniach.

Konkurs adresowany był do uczniów klas IV-VI, których zadaniem było wykonanie prac jedną z czterech technik, tj. rysunek, malarstwo, grafika oraz kolaż. W sumie do konkursu zgłoszonych zostało 207 prac z 37 szkół podstawowych. Główna Komisja Konkursowa miała zatem spore wyzwanie w wybraniu tych najlepszych.

Wyróznienie z naszej szkoły otrzymała po raz kolejny nasza zdolna uczennica klasy VI - Zuzanna Kata.

Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

• XII Ogólnopolski Konkurs Plastyczny dla dzieci „Bezpiecznie na wsi mamy, bo ryzyko upadków znamy”.

• W dniu 2 czerwca br. na Auli przy Liceum Ogólnokształcącym im. Stefana Czarnieckiego w Nisku odbyło się wręczenie nagród zwycięzcom XII Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego dla Dzieci „Bezpiecznie na wsi mamy, bo ryzyko upadków znamy”.

KRUS w Nisku, po raz kolejny był organizatorem konkursu dla dzieci ze szkół wiejskich z terenu Powiatu Niżańskiego, w którym wzięło udział 177 uczniów z 17 szkół podstawowych. Konkurs odbył się pod honorowym patronatem Starosty Niżańskiego Roberta Bednarza.

Pan Starosta był pełen uznania, za jakość i staranność wykonywanych prac oraz ich oryginalność i pomysłowość w ukazywaniu aspektów ochrony podczas różnych prac gospodarczych.

Nasi uczniowie chętnie wzięli udział w tym konkursie i zostali nagordzeni.

II miejsce zajęła  Zuzanna Kata  z kl. VI,

wyróżnienie otrzymały Nadia Wąsik - kl. VIoraz Lena Rurak z kl. I

Wielkie gratulacje dla zwycięzców!

• Wojewódzki Konkurs Języka Angielskiego i Języka Niemieckiego „Języki integrują”

29 kwietnia 2022r. w Zespole Szkół w Jeżowem po raz kolejny odbył się Wojewódzki Konkurs Języka Angielskiego i Języka Niemieckiego pod hasłem: „Języki integrują”.

Uczennice naszej szkoły:

• Justyna Kołodziej-  klasa VIII
            • Oliwia Sobota-  klasa VIII
            • Justyna Winogrodzka-  klasa VII

zajęły III miejsce z języka niemieckiego.

Gratulujemy zwycięzcom !

• Wycieczka klas 0 -III

• W dniu 20 czerwca najmłodsi uczniowie klas 0-III naszej szkoły wybrali się na niezapomnianą wycieczkę do Zagrody Alpak na Koziej Górce oraz  do Parku Rozrywki w Brzezówce.

Dzieci poznały wspaniałe i bardzo przyjazne zwierzęta, mogły je same karmić, dotykać, głaskać, przytulać oraz fotografować się z nimi. Wzbogaciły swoją wiedzę nt. pochodzenia alpak, ich hodowli i pielęgnacji. Uczniowie byli tak szczęśliwi, że uśmiech z ich twarzy nie schodził podczas całego pobytu w Zagrodzie Alpak.

Po dotarciu Brzezówki pierwszą atrakcją było zwiedzanie Parku Dinozaurów. Wycieczkowicze obejrzeli modele dinozaurów i innych prehistorycznych stworzeń. Pani przewodnik z niezwykłą ciekawością opowiadała o zgromadzonych eksponatach, których rozmiary oraz sposób pokazania w ich otoczeniu zachwyciły wszystkich. Pozostałą część wycieczki dzieci spędziły na fantastycznym placu zabaw, gdzie wśród najróżniejszych atrakcji, ( trampolin, krainy dinozaurów,  gokardy, rajdy samochodzikami itp.),rodzinnie spędziły czas.

Szaleństwom nie było końca, jednak nadszedł czas powrotu. Wszyscy wrócili spełnieni wrażeń; zmęczeni, ale szczęśliwi po dniu pełnym niezapomnianych przygód.

• Najlepsza w kraju!!!

• I znowu pękamy z dumy, bo nasza uczennica - Zuzia Kata - otrzymała tytuł laureata i osiągnęła najlepszy wynik w kraju w Wielkim Ogólnopolskim Teście Wiedzy "Planeta i życie" Ogromne gratulacje dla tej niezwykłej i pracowitej dziewczynki, która potrafi znaleźć równowagę pomiędzy nauką i swoimi pasjami. Brawo Zuzia!!!

• " Gdy słowa dojrzewają "

• 6 czerwca w Zespole Szkół w Jeżowem odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród laureatom XI Podkarpackiego Konkursu Twórczości Literackiej "Gdy słowa dojrzewają".

Miło nam poinformować, że prace naszej uczennicy - Pauliny Koc z klasy 8 - znalazły uznanie w oczach jury i otrzymała ona wyróżnienia w obu konkursowych kategoriach: poezji i prozie.

Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych literackich sukcesów!!!

• Wycieczka

• W dniu 3 czerwca 2022 roku uczniowie naszej szkoły wraz ze swoimi kolegami ze Starego Nartu uczestniczyli w wycieczce do Ojcowskiego Parku Narodowego.

Pustynia Błędowska, Zamek Ogrodzieniec, Zamek w Pieskowej Skale, Maczuga Herkulesa, Brama Krakowska, Ruiny Zamku w Ojcowie czy Jaskinia Nietoperzowa to tylko kilka z licznych atrakcji naszej wycieczki. Napięty harmonogram zmobilizował nas więc do wyjazdu we wczesnych godzinach rannych.

Nasza przygoda rozpoczęła się od Pustyni Błędowskiej. Z punktu widokowego Dąbrówka znajdującego się w miejscowości Chechło mogliśmy podziwiać tę największą pustynię w Europie, wysłuchaliśmy również historii jej powstania.

Kolejnym punktem wycieczki był Zamek w Ogrodzieńcu, jeden z jedenastu zamków znajdujących się na szlaku Orlich Gniazd, największa warownia Wyżyny Krakowsko- Częstochowskiej. Zamek Ogrodzieniec położony jest na najwyższym wzniesieniu – Górze Zamkowej, mającym 515,5 m n.p.m, znajdujący się we wsi Podzamcze w województwie śląskim. Fascynujące ale i pełne grozy historie związane z tym miejscem usłyszeli wszyscy uczestnicy wycieczki. Chociaż chcielibyśmy spędzić w tym miejscu więcej czasu to jednak musieliśmy ruszać w dalszą drogę.

Następnym przystankiem w naszej podróży stała się wieś Sułoszowa i jedyny zachowany w całości Zamek w Pieskowej Skale również będący częścią Szlaku Orlich Gniazd a także najbardziej charakterystyczny z Ostańców OPN Maczuga Herkulesa.

Po pysznym obiedzie podekscytowani ruszyliśmy w dalszą trasę Doliną Prądnika obserwując liczne formy rzeźby krasowej takie jak: Rękawica, Brama Krakowska, wąwóz Ciasne Skały czy przepiękną drewnianą kaplicę
            pw. św. Józefa Rzemieślnika, którą zbudowano na betonowych podporach umieszczonych bezpośrednio w nurcie Prądnika nazywaną często kaplicą na wodzie.

Uwieńczeniem naszej wycieczki była Jaskinia Nietoperzowa, w której zachwyciły nas formy wewnętrznej rzeźby krasowej (stalaktyty, stalagmity, stalagnaty, draperie naciekowe, polja, studnie i kominy). Nieliczni mogli spotkać również mieszkańców jaskini…

Fantastyczne historię opowiadał i piękno OPN pokazywał nam przewodnik – pan Tomasz Witecki.

• Dzień Mamy i Taty

• Mama to osoba. która zastąpi każdego, ale nikt nie zastąpi mamy. Kiedy ona przytuli - znikają wszystkie troski, świat zatrzymuje się na chwilę, wszystko inne przestaje być ważne. A tata? Tata jest superbohaterem i najlepszym przyjacielem.

Z całego serca dziękujemy, że jesteście.

• Dzień Dziecka

• Dzień Dziecka uczciliśmy wyjątkowo uroczyście. Wspólne zabawy wypełniły nam czas. Kochane dzieci - te małe, średnie i całkiem duże - niech uśmiech gości na waszych pięknych buziach od rana do wieczora, niech omijają Was wszelkie troski, niech życie przyniesie Wam wiele sukcesów, a dziecięca radość i ciekawość świata towarzyszy Wam każdego dnia.

• Nasi Ósmoklasiści

• Ostatnie wspólne lekcje, przerwy, szaleństwa i przygody w naszej szkole. To niezwykle cenne wspomnienia, które pozostaną w waszej pamięci na długo, w naszej także. Życzymy Wam świetnych wyników egzaminów, gratulujemy wszystkich sukcesów, nawet tych najmniejszych. Jesteście mądrzejsi, dojrzalsi, z przyjemnością patrzyliśmy jak rośniecie i rozwijacie skrzydła. Teraz z dumą wypuszczamy Was w świat. Spełniajcie swoje marzenia!

• Konkurs "KANGUR  MATEMATCZNY 2022"

• 17 marca 2022 r. odbył się w naszej szkole najpopularniejszy konkurs – Kangur Matematyczny. W tym roku wzięły w nim udział ponad 4 miliony uczniów, w tym 16 uczniów z naszej szkoły.

Reprezentowali szkołę w kategoriach: Żaczek, Maluch, Beniamin i  Kadet.

Miło mam poinformować, że uczennica  kl. 8  - Oliwia Sobota zdobyła wyróżnienie.

Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych udanych przygód z Królową Nauk.

• Historia na słodko

• Uczennice klasy VI poznały na lekcjach historii postać Napoleona. Z pewnością pozostanie on w Ich pamięci na długo, zwłaszcza, że upiekły ku pamięci przepyszne ciasta, „Napoleonki” i „Panią Walewską”. Ależ to były pyszne lekcje :)

• Zajęcia terenowe w Świerczowie

• Niezwykle aktywnie spędziliśmy czas w Centrum Edukacji Ekologicznej należącym do Nadleśnictwa Kolbuszowa. Zwiedziliśmy szkółkę leśną, podziwialiśmy 360-letni dąb, przeszliśmy przez grę terenową, zgubiliśmy się w bukowym labiryncie... W tej wspaniałej zabawie na świeżym powietrzu cały czas towarzyszyła nam pani Kinga Mazur, która z ogromnym zaangażowaniem opowiadała nam o pracy leśnika. A na koniec usmażyliśmy sobie kiełbaski  :)

• Koloratorium

• 29 kwietnia 2022 r. został rozstrzygnięty konkurs Koloratorium „Mój przepis na zdrowie i dobre samopoczucie” organizowany przez Śnieżkę. Dziś nasza uczennica Nadia Wąsik odebrała główną nagrodę - hulajnogę elektryczną INDIANA ES 700. W konkursie literackim gadżety od Śnieżki otrzymała Zuzanna Kata GRATULUJEMY I ŻYCZYMY DALSZYCH SUKCESÓW.

• Nocowanie w szkole

• Wcale nie trzeba jechać daleko, by świetnie się bawić. Uczniowie klasy 4 postanowili przenocować w szkole. Zabawę rozpoczęli od ogniska z kiełbaskami i radosnym śpiewaniem, następnie urządzili w klasie kino i obejrzeli "Apollo 13". Film do ostatniej chwili trzymał ich w napięciu, a radość na wieść, że komandor J. Lovell szczęśliwie wraz ze swoją załogą wrócili na Ziemię słychać było chyba w całej Cholewianej Górze :) Niestety pogoda nie pozwoliła na nocne oglądanie nieba przez teleskop, ale wynagrodzili to sobie urządzając nocne poszukiwania skarbów przy świetle latarek. Były też harcerskie pląsy i zabawy oraz świecowisko, przy którym w końcu udało się zasnąć. Poza aktywnym spędzaniem czasu uczniowie uczyli się samodzielności, sprzątali, przygotowywali śniadanie, zmywali naczynia, pomagali sobie wzajemnie, integrując się ze sobą. Oj będzie co wspominać:)

• Ogólnopolski Konkurs Ekologiczny - EKO PLANETA

• Miło nam poinformować, że kolejna edycja Eko Planety została zakończona sukcesem naszych uczniów. Zuzanna Kata z klasy 6 i Michał Sudoł z klasy 4 otrzymali ogólnopolskie wyróżnienie za bardzo dobry wynik, Paweł Sudoł (klasa 4), Oliwia Fila (klasa 4) i Paulina Koc (klasa 8) otrzymali wynik bardzo dobry! Jesteśmy z Was dumni i mocno trzymamy kciuki za Wasze kolejne wspaniałe osiągnięcia.

• Bezpieczni na drodze

• We wtorek po raz kolejny odwiedzili nas policjanci. Tym razem st. sierż. Katarzyna Pracało, st. sierż. Ewa Piątek i post. Maciej Krygier opowiadali o zasadach bezpiecznego poruszania się po drodze i z dużą cierpliwością tłumaczyli zawiłości przepisów ruchu drogowego. Teraz żaden nasz czwartoklasista nie ma wątpliwości, że przepisy są po to, by nas chronić, a niektórzy planują już swoją przyszłą karierę w Policji ;) Musicie przyznać, że niektórym policyjne czapki pasują idealnie :)

• Wizyta Pani policjantki

• O tym, jak zadbać o swoje bezpieczeństwo w sieci i nie tylko, o tym czego nie publikować na portalach społecznościowych, o tym, aby nie ufać poznanym tam ludziom i o wielu innych aspektach opowiadała nam dziś Pani st. sierż. Katarzyna Pracało z Komendy Powiatowej Policji w Nisku.